2009-04-14

Med idrottstjep i sömmen

[April 2009]
Jag har slitit upp min systers jeans. Det sitter idrottstejp i sömmarna i grenen för att förhindra att de tunna trådarna mellan hålen spricker. Aldrig har ett par jeans varit skönare, skörare och mer älskade. Min syster visste att jag skulle slita upp dem, ändå lånade hon ut dem, det är också kärlek.
Sedan nyår har jag försökt ersätta dem, provat kusiner, sysslingar och bryllingar till detta oumbärliga plagg. Men vilken vånda, vilken frustration! Anar du var problemet ligger? Just det, muffins-effekten! Så kallar Karin det, denna oönskade charmlösa pösiga fettkant som väller ut över de moderna jeansens ovankant. Att det ska vara så svårt, i denna stad, shoppingens paradis ?! Nonbranded för 59 $ eller Diesel för 359 $, läckert tills du knäpper knappen. 30 par senare lätt förtvivlad. Jeans med mer än 5 cm blixlås tar sig inte ens in i butiken. -Sorry, but those are the highest models we have! -Sorry, men jag kan inte se ut så här!

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag läser och ler.
Ett hett tips är annars att leta upp jeanstyg, ev från andra jeans som inte används längre, och sen lappa på insidan. Klipp en lapp, lägg på insidan över hålet och zick zacka massor. Helt tillåtet på Jeans!
Kram från Helena