2009-04-27

En kväll i kärlekens tecken

[April 2009]
I lördagskväll hade vi glädjen att vara bjudna på bröllop här i Singapore! Thomas kollega Martin gifte sig med sin Tina. I ett ljuvligt fuktigt högsommarväder lovade de varandra att älska varandra i nöd och lust. Den vackra ceremonin förrättades av en Singaporiansk pastor till ljudet att porlande vattenfall och solosång. När de läste sina löften stannade tiden, ögon fuktades och hjärtan klappade hårt. Jag stack ut min hand i luften där Thomas hand hade omslutit min om han inte hade varit i Sverige på tjänsteresa. Kanske kände jag hur han kramade tillbaka för en varm glädje för den vackra stunden berusade mig. Tina och Martin blev man och hustru, en vacker början på ett lyckligt äktenskap!


Kvällen fortsatte med sprudlande champagne, god mat, vackra tal och telegram, dans och party långt ut på småtimmarna. Ett stort tack till Tina och Martin för att vi fick vara med denna underbara kväll!




Inga kommentarer: